Wariskan Harta atau Wariskan Hutang ???

Sunday, October 18, 2015
Assalamualaikum and hi all :)

Apa cerita readersku hari ini? Sibuk ditempat kerja tadi or busy setelkan hal rumah tangga? Tapi apa2 pun semoga segala urusan dapat diselesaikan dengan mudah dan cepat. Amiin..

Dalam kita sibuk berusaha untuk tingkatkan taraf hidup keluarga, pernah kita terfikir apa yang bakal kita wariskan pada anak2 nanti? Wariskan harta atau wariskan HUTANG? Ngerikan bila baca??


Nowadays apa2 yang kita nak tak semua boleh dapat in cash money. Kena ada berhutang sikit here and there.

 Example nak merasa kereta berhutang dulu dekat bank. if not tak merasa la bawa kereta even myvi *yang masih bergaji purata RM2.5k -RM3K* Kita jadikan kereta tu as modal kita nak pergi kerja, cari rezeki, untuk bisnes dan macam2 lagi.

Another hutang yang jangka panjang hutang rumah. Nak beli rumah buat loan juga. Kadang2 rumah tak siap2, keep on bayar hutang kat bank. Itu belum at the same time still bayar rumah yang sedang kita duduk.



Oh pening kan kiri kanan hutang? what else to do ekonomi sekarang membuatkan rakyat marhein semakin terdesak. Yang dah berkeluarga kadang2 hutang untuk buat belanja kahwin pun belum tentu dapat setel walaupun anak dah dua.

Jom buat kira-kira anggaran hutang rakyat Malaysia:

1. Loan kereta - RM700

2. Loan Rumah - RM700

3. Loan Ptptn - RM200

4. Loan peribadi/asb - RM200

Total = RM1800

Gulp!! Telan ayaq liuq sungguh naaa.. Orang gaji RM3000 mungkin boleh tarik nafas lagi but yang bergaji RM2.5K and below dah paras hidung je.

RM3600 dianggap MISKIN! Miskin bandar is sad!


Apa penyelesaian untuk keluar dari hutang ini ??

Antara jalan mudah adalah buat side income untuk gandakan income. Of course yang termudah adalah buat bisnes. Bina perniagaan. 9/10 daripada rezeki adalah dengan berniaga. Jadikan berniaga sebagai salah satu aktiviti income kita.

Jika anda tak tahu macam mana nak mula gandakan income, our team, The Diamond Circle sedia membantu. Alhamdulillah dah ramai from our team achieve Financial and Time Freedom. Saya juga sedang berusaha kearah itu. Bila kita dapat capai financial freedom in shaa ALLAH time freedom akan datang dengan sendirinya.



Contoh dah ada depan mata, tinggal DUPLICATE sahaja. Then ILMU percuma disediakan. Bisnes bermentor ni kurang risiko untuk langgar dinding kegagalan. PELUANG dah tersedia tinggal grab sahaja.

Fikir balik, nak anak2 anda duplicate semula hutang piutang anda? atau nak wariskan harta empayar untuk anak2? Ya. our bisnes boleh diwarisi sebab DUPLICABLE easily!

Masa semakin pantas berlalu, begitu juga peluang untuk ganda income dengan our team. Contact me now to DOUBLE UP YOUR income !



Love,

Ainulaqma
Financial & Time FREE Achiever
+60102534217
Post Comment
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...