TIPS BISNES BERJAYA: HADIR KE MAJLIS ILMU

Monday, March 7, 2016
Assalamualaikum and hi all :)

Semalam merupakan Majlis Ilmu kedua bagi tahun 2016 untuk my team, The Diamond Circle. Nak berjaya dalam bisnes kena hadirkan diri ke Majlis Ilmu supaya dapat naikkan semula aura2 positif seorang jutawan. Gittuuu~

Ilmu bisnes yang dapat semalam adalah 'Cara Effektif Berkomunikasi Dengan Bakal Pelanggan' dan 'Blog sebagai One Stop Centre'. Baca macam benda basic tapi bila dah dikupas oleh speaker hebat baru la terfikir "Eh banyaknyaaa benda yang aku tak tahu.." "Ohhh macam ni ke cara dia patut la aku buat tak jadi." "Ooooh senang je rupanya.." Ilmu yang disampaikan ibarat jongkong emas dalam perniagaan!



Aktiviti berkumpulan 


My team. Discuss macam mana nak tackle hati customer


Selain belajar benda baru, perkara yang aqma suka bila ke majlis ilmu adalah berjumpa dengan orang2 hebat. Bila jumpa orang hebat, kita pun semangat nak jadi hebat macam mereka. 


Orang hebat selaku emcee dan speaker

Dari kiri: SSM Wanie Zaaba bertindak sebagai emcee.
Bekerja sebagai penjawat awam di DBKL dan masih buat part time sebagai usahawan Sahajidah Haio Marketing. Tak semestinya kerja kerajaan ekonomi dah secure. Mesti nak upgrade lagi untuk kepentingan masa hadapan. Ekonomi sangat2 tak menentu sekarang ni. Jadi elok sangat beringat dari sekarang. :D

Tengah: DDM Yong @ AinZulkarnaind. 

Dulu merupakan seorang pekerja di pusat kecantikan biasa sahaja. Gaji pun tak sampai ribu pun. Now. dah boleh pegang income RM3,000 - RM5,000 ++ sebulan dan travel PERCUMA dengan menjadi usahawan Sahajidah Haio. Menurut beliau masa mula bisnes kawan2 masih belajar dan ada yang baru graduate. Takde yang nak pakai corset. Jadi, antara cara beliau jumpa client adalah melalui blog dan social media. 

Kanan sekali: DSM Ainitalib.

Seorang engineer di JKR. Masih single dan merupakan Premium Beautiful user. Walaupun dah kurus tapi nak bagi nampak ada figure PB Corset sangat membantu. 

Paling terharu menurut DSM Aini, bisnes dengan Sahajidah Haio Marketing sangat membantu upgrade kehidupan diri dan keluarga sehingga dapat belikan mak sebuah kereta dan juga terbaru kereta untuk dirinya sendiri. Awesome kan?? Bisnes dengan Sahajidah Haio dengan bimbingan team The Diamond Circle memang boleh dan menjadi-jadi! 


Me and DDM Olyn

DDM Olyn adalah seorang ibu tunggal kepada 2 orang anak, engineer, dan business woman. Bayangkan walaupun seorang engineer, still grab peluang ganda income dengan Sahajidah Haio Marketing. Oh ya, DDM Olyn juga adalah pengguna tegar Premium Beautiful sejak 8 tahun yang lalu. Tu yang body maintain macam anak dara je.. wow! 


Me and my beloved leader, CDM Shaliza Aziz
CDM Shaliza adalah seorang ex-banker yang pernah bekerja di HSBC Bank selama 8 tahun. Kini beliau membuat bisnes dengan Sahajidah Haio Marketing secara full time. Orang kata kerja bank gaji lebat kan? TAPI disebabkan ingin TIME FREEDOM dengan keluarga dan anak2, CDM Shaliza memilih untuk buat bisnes secara full time. 

Peluang jana income 5 angka, RM10,000 ++ per month dengan Sahajidah Haio Marketing mesti takkan disia2kan. Kalau gaji lebat kerja di bank tapi sangat stress, balik lambat, tak boleh claim OT adalah sesuatu yang tak berbaloi. Aqma rasa bertuah sangat dapat bimbingan bisnes dari CDM Shaliza. Sangat2 best!!! Seriouslyyy!



Dapat ole2 from Osaka. Thank you mak! :D

Bukan sahaja datang kelas dapat ilmu tapi dapat ole2 dari Osaka pula tuuuu.. Bestnyaaa! Tak sabar nak ke Beijing nanti belikan ole2 untuk partner aqma :)


It's worth it bila dapat join bisnes yang satu hati dengan kita. Tatata. That's all cerita from me.

Love,
A.Aqma

1 comment on "TIPS BISNES BERJAYA: HADIR KE MAJLIS ILMU"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...