PERLU KE BERIMPIAN?

Thursday, February 16, 2017
Assalamualaikum and hi all :)

Siapa sini takut nak berangan atau pasang impian? Padahal pasang impian tu PERCUMA je.. tak perlu bayar sesen pun. Hihihi. Aqma adalah seorang yang kuat berangan. Impian besar dan tinggi. Kalau orang tanya aqma bawa kereta apa? Aqma mesti jawab saya "Bawa kereta AUDI." Padahal aqma bawa kereta myvi. Hehehe. Tapi apa la salah nya berangan kan? In shaa ALLAH myvi aqma tu akan diupgrade jadi AUDI suatu hari nanti. Kata-kata tu kan doa :)








Sebenarnya kan bila berangan ni, kita akan serap satu aura lain macam dalam diri. Kita akan jadi work hard nak realise kan impian kita tu.  *what happen to my English?? -facepalm-*

Lebih2 lagi bila tengok orang yang sebaya dengan kita or kawan2 yang sama membesar dengan kita dapat apa impian kita tu. Padahal tu impian kita!! Kita yang berangan2 kawan kita dah dapat capai. TERBAKAR ke tidak?? Eh, kalau aqma dah rentung! Sama2 lahir tahun kambing, sekolah yang sama, makan kat dewan makan yang sama, tapi dia dapat capai impian kita?? Apa laaa yang dia buat lebih dari kita tu kan??


Nak tahu anda ni jenis berimpian besar ke tidak, cuba senaraikan impian korang kat diari. Tulis 101 impian korang. Mesti terkejut sebab nanti bila tengok diari balik ada yang impian tu jadi REALITI! The feeling is so overwhelm!


Let's make our dream come true!

Love,
A.Aqma
5 comments on "PERLU KE BERIMPIAN?"
  1. Berimpian besar tu tak salah, tapi make sure bila dah ada impian tu diiringi sekali dengan usaha keras kita. barulah boleh tercapai impian tu kan? hehehe btw saya singgah dan follow sini tau. jemput melawat blog saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Syed. Thanks singgah blog aqma.
      Will drop by and follow your blog too :)

      Delete
  2. Berimpian itu perlu barulah hidup ada goal.
    Tapi janganlah verangan sampai jatuh pokok macam Mat Jenin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Mrs. A. Kena la usaha supaya tak jadi angan2 mat jenin kan? :)

      Delete
  3. You really have a great blog design and great choice of color is mentioned. It will be great if you share the content of your work into some language

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...