What's In My Make Up Bag | Barang2 Powerrr!

Monday, October 9, 2017
Assalamualaikum and hi all :)

Dah lama sebenarnya nak buat post pasal "What's in my make up bag". Benda yang hakikatnya isi dalam my make up bag tak da lah banyak tapi yang sikit tu la benda power dalam menjana keyakinan diri. Hahaha.




Secara rambangnya isi dalam make up bag aqma adalah simple dan hanya benda2 basic je yang ada. Masih mencari kekuatan untuk pakai make up yang sedikit extra terutama tang mata. Hiks!
Untuk memudahkan uols tengok apa benda sebenarnya item2 itu, aqma dah labelkan dah.




Tapi dalam banyak2 dalam ni, ada few barang power yang aqma wajib guna almost everyday. They are:


As seorang yang mempunyai freckles yang cute lagi rare, haruslah kena touch up dengan colour corrector yang sesuai. Color corrector (CC) Cream dari Cozuma ni bukan semata-mata tutup freckles, cc cream ni pun bantu haluskan tekstur kulit wajah. Kulit jadi moist je sebab ada aloe vera. Plus, made in Korea. Korang faham2 je la kalau make up from Korea ni memang main point dia, make up yang boleh merawat :) Lagi kebaikan Cozuma CC Cream SINI.


Yes. Another series of Cozuma. Lipstick ni aqma suka sangat sebab tak buatkan bibir kering. Siapa yang ada masalah bibir kering selalu menggelupas tapi malas nak pakai lipbalm banyak2 kali boleh la cuba lipstick ni. More info pasal lipstick ni boleh terus klik link ni --> COZUMA LIPSTICK

Ni my 2 favourite Cozuma Lipstick


3. Silkygirl Eyeliner

Sebenarnya aqma sangat la tak pandai nak make up mata. Plus, I am a specky memang tak berapa heran la make up mata ni. Hehehe. Tapi sebab nak nampak "in" kita try la pakai eyeliner je. My mum kata aqma sesuai warna chocolate/ brown since black will make me look weird. Thanks ibu!

4. Maybelline Blusher

Aqma rasa blusher ni dah expired tapi sebab baru2 ni la terjebak dengan blusher, so kita pakai je apa yang ada. Jangan membazir kata orang. So, next blusher aqma plan nak beli yang bagus sikit. Kawan aqma cakap MAC best. Hehehe. Yeke? Apa blusher favourite korang?

Okay itu je lah 4 benda WAJIB aqma pakai untuk make up. Yang lain2 tu sampingan je kalau rajin. Hahaha. Oh ya, dalam gambar tu nampak ada brush Sephora kan? itu la brush yang aqma gunakan untuk pakai compact powder dan blusher. Not a good practice btw. Teehee!

So, apa pulak isi dalam beg make up korang? 10 jenis lipstick ke? Share la kat komen bawah ni :)

Thanks you all!

Love,
A.Aqma
4 comments on "What's In My Make Up Bag | Barang2 Powerrr!"
  1. Saya pun ada terima request dkt ask.fm untuk buat what's in my makeup bag. Kalau nk share pun barang saya tak banyak. Kakak saya MUA so mostly pakai barang dia je, jimat ruang hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waahh bestla kakak MUA, ada macam2 boleh guna. hihihi

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...