Inspirasi Bisnes | Business Quotes

Friday, February 20, 2015
Setiap apa yang kita lakukan untuk capai sesuatu matlamat mesti ada dorongan untuk melakukannya. For me, apa yang mendorong aqma untuk terus berjuang menjadi Usahawan berjaya adalah dengan membaca kata-kata hikmah yang membakar semangat aqma.

Kata-kata semangat ini atau dikenali sebagai "quotes" sangat membantu aqma untuk boost up semula semangat. Kejayaan tidak dapat bergolek. Even nak bergolek diatas tanah pun memerlukan daya barulah boleh bergolek.

So, sini aqma share beberapa quotes yang memberi impak dalam hidup aqma dan juga bidang perniagaan.


Bila kita percaya kita boleh buat, maka kita akan bergerak untuk buat, Makanya kita juga yang dapat hasilnya :) 


Nak berjaya bukan mudah. Cabara sentiasa ada. Cuba ingat balik kejayaan dapat 8A PMR, punyalah cabaran hari2 stay up, kelas tusyen lagi. Itu belum cabaran mak ayah nak keluarkan duit untuk yuran and beli2 buku bagai. Then bila dah besar ni nak capai kejayaan BEBAS HUTANG! Kena la kuat semangat untuk atasi penat cari duit untuk lunaskan hutang tu. Penat itu indah bila kita tahu manisnya kejayaan :) 




"Orang yang kuat tidak meletakkan orang lain dibawahnya, Malah mengangkatnya ke atas."

Ini yang diterapkan dalam our team 'The Diamond Circle'. Kami dididik, diajar sentiasa bantu orang lain untuk naik ke puncak kejayaan. Bukan seorang2 melukut kat atas nun. Itu bukan ciri2 orang yang kuat. Leader sangat membantu menaikkan semangat team members dari segi semangat dan ilmu. Sebab tu Aqma sangat gembira dan berlapang dada Allah tunjukkan untuk join team 'The Diamond Circle' ni. Nak join? Anda sangat2 dialukan! :)  



Ambition atau cita-cita. Diatas adalah senarai yang perlu dibayar untuk mencapai sebuah cita-cita (banyak cita-cita pun boleh). Late nights, early mornings tu betul sangat2. Kena kerja kuat. Orang Cina sangat particular pasal kerja sebab itu mereka kerja kuat dan hasilnya ekonomi mereka kaya! 

Yang pasal 'you will be single' tu, jangan risau. Allah kan ada. DIA maha berkuasa. In shaa ALLAH, ALLAH akan hantar someone yang the BEST untuk kita :) 



Aaaaahh yang ni BETUL sangat! Especially for those yang involve online business like me >.< Mestilah kita hebahkan business kita kat media sosial. Kalau ada yang rasa annoying dengan my post tu, harap buang annoying tu dan see it through positivity. Aqma tak letakkan orang lain sebagai penghalang untuk aqma capai impian aqma. Takkan! *Kena belajar pekakkan telinga dan terus kuat dengan aura positive :)*  

Okeh,, till then. In shaa ALLAH akan post pasal quotes lagi. Be safe. 

Terima kasih sudi baca entry ini. Jika bermanfaat silakan share dan like. :)
Post Comment
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...