Mesti Baca! Mengapa Pilih Tuala Wanita Terbaik? | Bio Seleza

Wednesday, March 4, 2015
Assalamualaikum and hi all :) 

Setiap wanita pasti berpengalaman menggunakan pad atau tuala wanita. Haruslah sebulan sekali kitaran haid tu berlaku. Namun tahukah kita cara terbaik untuk pilih pad yang bagus untuk kesihatan kita? Walaupun nampak macam benda kecil tapi jika tidak diambil perhatian pasti melarat. 


PENYAKIT DALAMAN WANITA

Antara penyakit yang menjadi ketakutan wanita adalah penyakit kanser serviks. Kanser serviks atau kanser pangkal rahim merupakan kanser kedua tertinggi yang dicatatkan dalam kalangan wanita. Namun ia adalah kanser yang paling mudah untuk dielakkan. 

Kalau dah mudah elak kenapa kita taknak cuba untuk elak kan? Bahayanya kanser serviks ni sampai satu tahap rahim akan dibuang. Kalau buang sebelah mungkin la boleh pregnant, if buang kedua2nya? Memang tiada harapan nak pregnant. Mengandung itu kan impian setiap wanita. In shaa ALLAH.



Sekarang dilaporkan kira-kira 83% daripada wanita mengalami jangkitan kuman pada kemaluan and yang mengejutkan adalah 63% daripadanya adalah berpunca daripada penggunaan tuala wanita yang tidak selamat dan tidak menepati piawaian. 


Kenapa Tuala Wanita Biasa Tidak Selamat?

Kebanyakan tuala wanita yang terdapat dipasaran adalah diperbuat daripada bahan2 yang mengandungi toksin seerti serat sintetik, polimer termoplastik, kertas majalah kitar semula dan lain lain.

Kertas-kertas recycle ini mengalami proses bleaching (perlunturan) dengan chemical supaya nampak putih bersih dan suci. Kertas yang telah di luntur tadi mengandungi dioksin. Dioksin adalah sangat berbahaya untuk kesihatan yang boleh membawa kepada kanser. 

Erk? Mahukah anda bahan2 ini masuk kedalam tubuh badan anda? Orang wanita zaman dulu sangat sukar dapat masalah kanser atau penyakit dalaman ni. Hal ini sebab mereka menggunakan kain. A bit messy but safe. Mengandung pun senang je anak ramai. Alhamdulillah :) 

Sekarang dah ada teknologi memudahkan kita pakai pad yang selamat dan bermanfaat untuk tubuh badan. Bukan sekadar untuk tampung kebocoran tapi berfungsi lebih daripada itu. 





Bio Seleza Feminine Pad. Tuala Wanita Terbaik

Bio Seleza adalah tuala wanita terbaik dengan inovatif yang disuntik dengan Tenaga Bio Velocity (BV), Sinar Infra Merah Jauh (FIR), Ion Negatif dan Nano Silver untuk kebersihan feminin yang optimum. 


4 Kebaikan Utama Tuala Wanita Terbaik Bio Seleza



1. Bio Velocity untuk tuala wanita terbaik

Nama pun Bio Seleza mestilah ada Bio Velocity untuk tuala wanita terbaik

2. Ion Negatif tuala wanita terbaik


Bio seleza adalah tuala wanita terbaik yang tidak berbau macam tuala wanita lain malah ia membantu mengurangkan bau pada miss V 


3. Nano Perak untuk tuala wanita terbaik



Darah kotor yang keluar dari badan kita sebenarnya banyak kuman. Kuman itulah punca penyakit.


4. Sinar Inframerah Jauh (FIR) untuk tuala wanita terbaik

Masa periodlah peredaran darah kita macam tunggang terbalik. Sakit urat dan macam2. FIR dalam tuala wanita terbaik Bio Seleza sangat membantu untuk betulkan peredaran darah dengan baik. 



Apa yang UNIK tentang Bio Seleza tuala wanita terbaik?


Bahan yang digunakan diiktiraf Pertubuhan Kesihatan Sedunia! 


Tiada lagi risau masalah kebocoran :) 


Even panty line pun ada sehingga 6 lapisan perlindungan. HIGHLY recommended untuk pregnant woman :) 



Banyak kan manfaat dan fungsi yang terdapat dalam Bio Seleza tuala wanita terbaik? Berbaloi mencegah dari sekarang dari membazir duit untuk rawatan akan datang yang mungkin 3 kali ganda kena keluar duit. 




Semoga entry ini membuka minda para wanita pentingnya memilih tuala wanita terbaik untuk kesihatan dalaman. Organ dalaman kita tiada gantinya. Kesihatan kita mesti dijaga dari usia muda lagi supaya tidak merana diusia tua nanti. Now aqma pun takut bila banyak wanita yang belum berkahwin dah dapat macam2 masalah dibahagian private area sehingga menjadi kanser. 



For those yang nak cuba tuala wanita terbaik Bio Seleza boleh direct contact aqma seperti dibawah. 
Nak jadi wakil jualan ditempat anda pun sangat2 dialu2kan supaya lebih ramai wanita tahu akan kepentingan memilih tuala wanita terbaik untuk kebaikan kesihatan diri. 




Ainul Aqma
ainul_aqma@yahoo.com
+60102534217



Post Comment
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...