Just START!

Friday, September 2, 2016
Assalamualaikum and hi all :)

Lately ramai yang text aqma nak buat side income dengan bisnes terutama bisnes online. Yelah alang2 semua media social dah ada why not manfaatkan the social medias with good thing. Making money is a good thing isn't it? :)

Dalam ramai2 yang text aqma ada juga yang hesitate untuk bermula walaupun selepas aqma explain pasal our business plan yang MUDAH SANGAT2~ Sebenarnya ada dinding "TAKUT" kat dalam diri uolls. Actually kena MULA je. Mulakan dengan apa yang ada dulu pun takpe. Yang penting MULA. Ada yang belum mula dah lemah. Aigoo! You are in 2016 already!! Semua orang tengah berlumba-lumba nak majukan hidup ni.




Then ada yang cakap nak tunggu ada masa yang sesuai untuk mula. Actually tak pernah wujud perfect time untuk mulakan sesuatu terutamanya bab duit ni. Bila dah terdesak kita tak boleh fikir tunggu perfect time lagi. Kena get our butt up and just do it.

If rasa susah, cari mentor. Mentor pun mula as newbie so minta tips dari mereka. Manfaatkan mentor anda, korek dalam2 rahsia kejayaan mereka. Jangan mereput sorang2 and salahkan mentor or business plan. Padahal uolls yang tak berusaha untuk keluar dari jajahan MALAS!



Last part is banyakkan minta petunjuk dariNya. Kita berusaha untuk keluar dari kepompong masalah duit tersekat. ALLAH pasti bantu kita. Kita kena banyak2 doa minta dipermudahkan setiap usaha kita. In shaa ALLAH, ALLAH Maha Mendengar. Trust me, ALLAH tu Maha Adil. Bila uolls dah berusaha sehabis baik ALLAH pasti bagi balasan yang baik juga. Keep on berusaha! :D

Sorry if ada yang terasa dengan post kali ni. Harap dapat buka mata uolls yang masih ragu2 nak majukan hidup. Permulaan yang perit itu pasti ada sinar. Just START and enjoy the process!

Till then,
A.Aqma
Online Business Coach
Post Comment
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...