Premium Beautiful adalah ASSET bukan LIABILITI

Tuesday, June 27, 2017
Assalamualaikum and hi all :)

Holla my darling readers! Since sekarang musim raya banyak betul masa habis berjalan kesana sini. Antaranya pergi melawat saudara mara. Bila berjalan tu kadang2 ada waktu kita menunggu seseorang atau kita menunggu parents kita borak dengan kawan dia ke.. Jadinya banyak masa terluang kan? Angguk je lah korang~ hahaha. So, untuk membunuh masa (kill the time) aqma isi kekosongan waktu 'menunggu' itu dengan membaca.. Wah, rasa mulia sangat akan amalan membaca ni.. Memang mulia pun kan? Sebab membaca itu tambah ilmu pengetahuan :)

Okaylah antara buku yang aqma baca sekarang adalah Rich Dad Poor Dad. Dalam buku tu ada share pasal Asset dan Liabiliti. Ramai yang masih dalam rat race dalam membezakan Asset dan Liabiliti. Actually sejujurnya aqma pun tak tahu apa itu "LIABILITI" sebelum ni. Tahu pun sebab baca buku ni.. *terbukti membaca tu amalam mulia. :) *

pic: Google

Liabiliti tu adalah sesuatu yang membuatkan INCOME kita semakin sikit untuk tampung liabiliti tu. Tapi Asset adalah sesuatu yang membantu tambahkan income kita. Sebagai contoh mudah, ramai yang anggap beli rumah adalah sejenis asset tetapi hakikatnya rumah itu adalah sejenis liabiliti. Hal ini kerana rumah yang dibawah kelompok liabiliti adalah rumah yang dibayar kepada bank setiap bulan. Kadang ikat sampai pencen. Sedih taw..! Dah la bila dah pencen, gaji dapat separuh je. Padahal masa dah pencen la nak rehat2 tak payah fikir hutang keliling dah.




TAPI...............

Kalau rumah tu dibeli kemudian disewakan ia adalah sejenis asset. Contoh bayar bulan2 pada bank RM1,000 sebulan. Duit sewa kita dapat bulan2 RM1500. Kiranya RM500 masuk dalam poket kita BERSIH! Bayangkan RM500 tu kita tak usik langsung dalam setahun. RM500 x 12 bulan = RM6,000 ! Dah boleh beli beg PRADA! Bestkan? :)



Bila aqma fikir2 balik apa yang aqma buat business sekarang dengan Premium Beautiful adalah sejenis asset sebab ia membantu tambahkan column INCOME jadi semakin labuh. Bayangkan lah, invest dengan Premium Beautiful adalah sesuatu yang tak basi, tak lapuk dek zaman (dah 20 tahun di pasaran), sentiasa on demand, boleh beranakkan lagi cawangan ke seluruh dunia, selagi ada wanita selagi tu la ada permintaan!

Sebab tu lah  Premium Beautiful ni ibarat mesin ATM bergerak. Bila korang buat Premium Beautiful in shaa ALLAH income lebih lebat dan EXTRA lebih banyak. Even korang dah habis bayar modal 'investment' mula2 tadi, korang masih boleh buat duit lebih TANPA perlu keluarkan modal lagi. Korang hanya perlu keluarkan modal SEKALI SEUMUR HIDUP dan gandakan INCOME anda. 

premium-beautiful-selangor_agent-premium-beautiful-selangor_premium-beautiful-murah_testimoni-premium-beautiful
Jadi usahawan Premium Beautiful sangat seronok! :D

Ayat macam skim cepat kaya kan? Hahaha. Tapi uols jangan risau bukan skim cepat kaya tapi skim SIAPA BUAT DIA DAPAT! Tak guna invest modal RM60,000 tapi buat tak konsisten. Sekali tu je la dapat duit segedebuk pastu dah senyap. Tabung modal pun masih lompong. Kesian~

In our business plan, kami akan ajar HOW TO GROW your income by stages. Dari tak reti berbusiness, jadi pandai buat business. Pandai buat duit. In shaa ALLAH suatu hari nanti income hasil dari business Premium Beautiful ni boleh beli REAL ESTATE pulak. Haaaa, ia adalah realiti sebab dah ramai dalam Sahajidah Haio Marketing (SHOM) berjaya memiliki bangunan sendiri hasil berniaga dengan SHOM.  

Column INCOME dan ASSETS LABUH! How the Rich get richer.
Haaaa amacam?? Dapat sesuatu tak dari entri kali ni?? Dapat duit raya banyak2 tu plan nak untuk invest sikit dalam asset. Lebih2 lagi asset Premium Beautiful. Berbaloi2!! Ini antara enti paling panjang yang pernah aqma tulis dalam 2017. Hahaha. Entri yang agak berat gituu. It's okay kalau korang ada blur2 dalam entri kali ni.. boleh terus contact aqma kat FB ke, DM kat ig ke or email ke ainul_aqma@yahoo.com . 

Dah boleh sambung beraya... 
Thanks for reading my blog..
Tinggalkan link blog korang kat komen ya!

Love,
A.Aqma


2 comments on "Premium Beautiful adalah ASSET bukan LIABILITI"
  1. Selamat hari raya A. Aqma. Salam perkenalan dr kak ana :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...