SLOWLY but SURELY !

Sunday, February 14, 2021

 Assalamualaikum and hi all :)




Lately ni aqma dah ketagih sejenis workout nih. Dulu aqma sukaaaa sangat2 pounds and memang pounds tu ngam lah dengan jiwa ni. Tapi bila dah PKP ni tak boleh dah pergi pounds. Ada juga PoundswithHanis buat online tapi 5.30pm not a suitable time for me. Waktu tu rasanya macam tengah "peak hour" for me. Kadang2 6.30pm I still in the call meeting. Lahaii busy nau2 ye aqma. Alhamdulillah untuk rezeki dari ALLAH.


Then my dear friend also admin dalam Telegram Channel FIT4UbyTDC , dia share yang dia buat BTS workout pastu burn dekat 400 kalori. Weyhhh!!! ni kira geram sesangat nih. BTS kot memang my playlist while running tapi orang buat homeworkout guna BTS jarang aqma jumpa. Usually kalau kpop mix lah pelbagai group/ genre.


Bila aqma cari kat youtube, alhamdulillah jumpa homeworkout yang memang solely guna BTS playlist yang ngam dengan jiwa. Plus, aqma suka ikut video ni sebab dia tunjuk warming up and cool down sekali. Takda la kita nak kena cari video lain untuk cool down. Warming up also very important because the exercise quite intense. Kalau tak warming up, terkejut otot :/


From that aqma memang make sure dalam 1 week at least 3-4 times buat workout video BTS playlist tu. Good thing about instructor ni dia bagi tahu apa focus for each video. Ada yang calories burned, ada yang for abs, ada yang core muscle macam tu. Best la ada variety of home workout yang kita boleh ikut. So, tak boring :)


Haaa korang tertanya2 ke video mana? 

ni haaa


Ni antaranya la yang aqma suka follow. Korang jangan sedih pulak tak capai 500-600 kalori as per stated dalam video tu. Pembakaran kalori tu ikut metabolism korang. Ada yang boleh burn banyak, ada burn sikit. Kot ada cheat2 steps pun boleh jadi faktor kurang kalori terbakar.


Tapi aqma happy sangat at least dapat burn 400 kalori dengan exercise ni. Alhamdulillah.


Pastu dengan group telegram Fit4u by TDC yang sangat2 supportive, in shaa ALLAH lepas ni angka baru di mesin timbang yang LEBIH RINGAN. Amiin.


Chaiyok2!!

Korang ARMY jugak ke?

hahahaha.


till then, bubbleeee.....

Post Comment
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...