Hello 2020 !

Wednesday, January 1, 2020
Assalamualaikum and hi all :)

Syukur alhamdulillah Allah bagi peluang pada aqma untuk menghirup udara percuma pada 2020 ni. Bila tahun baru usually aqma akan teringat balik masa tahun baru masa 2000 adalah tahun baru yang sangat bermakna. Waktu tu kami semua sepupu menanti, duduk sebelah my arwah atok tengok adakah arwah atok sempat ke merasa tahun 2000? 

Alhamdulillah... arwah atok sempat merasa tahun 2000 and kitorang cucu sangat-sangat happy and excited dapat celebrate 2000 without hassle. Syukur ALLAH bagi peluang pada weols merasa ada atok sampai 3/1/2000 sebab on that day ALLAH tarik nyawa our atok. Alfatihah to my beloved atok..

Now rupanya dah 20 tahun atok meninggal. Subhanallah how time flies.
I always respect how my aunty took care of my atok until his last breath. Hope my anak2 will take care of me when I become old.

2020 is gonna be a great year for me. I believe in that. Aqma tak mudah mengalah. Lagi orang tolak, lagi aqma bersemangat. Tidak mudah mengalirkan air mata. Mujahaddah yang sangat tinggi. Tidak mudah puas hati sebab nak dapat yang terbaik. Apa yang dapat tu kita bersyukur sebab kita yakin ALLAH dah janji dalam al-quran, siapa yang bersyukur ALLAH pasti akan tambahkan lagi. 

No drama. Aqma seorang yang emosi kuat tapi tenang. Kuat menghadapi cabaran. Relax sebab ada impian yang sangat tinggi. Kena follow apa yang CDM atau leader buat sebab hati yang tenang boleh hadapi masalah dan jumpa jalan penyelesaian. Kena kuatkan VITAMIN SAVING !!! in shaa ALLAH tahun 2020 aqma pasti berjaya buat saving dengan tertib dan cemerlang !

Orang yang ada impian adalah orang yang dahagakan ILMU. Sebab orang ada ilmu ni sentiasa rasa macam tak cukup ilmu. Bila tamak ilmu, jalan nak jadikan impian tu jadi realisasi lagi mudah. Impian kita bukan semata-mata kita. Impian kita bukan untuk kita je, impian mak ayah, anak2 dan masyarakat. 

Ya ALLAH, makbulkan lah impian2 ku supaya aku dapat tingkatkan taraf hidup pada tahun 2020 ni demi kebahagiaan keluarga dan orang yang tersayang. amiin..

P/s: Actually when I'm writing this post I was listening to one of MYN's leader sharing regarding on "KUATKAN AZAM 2020". tQ CDM MA for sharing. :)

Love,
A.Aqma
1 comment on "Hello 2020 !"
  1. It's 2020 now! It's time for us to refresh our power and succeed in what we do! It's time for us to direct our forces on our well-being.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...