Affordable flight to Europe or USA? Why not with Singapore Airlines and Cathay Pacific?

Wednesday, February 26, 2020
Assalamualaikum and hi all :)

Lately ni dah macam routine pula aqma akan ke Singapore every year. Dah dua tahun berturut2 aqma ke Singapore and of course aqma pilih naik flight sebab Changi Airport cantik sangat2 and sangat2 selesaaa! Tak pernah rasa nak pergi satu2 tempat tu just because of the airport but Singapore, different ! I love it so much ~
Me at Gardens By The Bay, Singapore
Kalau nak tahu dari Malaysia pun boleh naik Singapore Airlines taw.
Singapore Airline adalah sebuah syarikat penerbangan kebangsaan Singapura dan hub utama bagi syarikat penerbangan ini ialah di Lapangan Terbang Changi Singapura. Disebabkan Singapore Airlines mempunyai kualiti penerbangan yang setaraf dengan airline terkenal yang lain, ia mampu mengukuhkan kedudukannya sebagai airline pilihan pelancong lebih-lebih lagi di Singapura. Harga yang berpatutan bagi destinasi-destinasi menarik di dalam Asia Tenggara, Asia Timur, Asia Selatan sehingga la ke benua Eropah.
Salah satu negara yang menerima baik kedatangan Singapore Airline ini ialah negara kita, Malaysia. Ia membuatkan masyarakat di Malaysia mempunyai lebih banyak pilihan airline bagi memenuhi ciri-ciri travel style bagi setiap individu. Harga yang di tawarkan juga masih boleh bersaing dengan airline yang lain dan ini juga mewujudkan persaingan sihat di dalam Industri pelancongan negara. 

Jika berminat nak naik Singapore Airline ni, actually ada beberapa platform yang dapat membantu dalam membandingkan harga tiket bagi ke destinasi yang diingini. Banyak website dan aplikasi yang menjadi perantaraan bagi mempromosi Singapore Airline ini dan salah satu daripadanya ialah Traveloka. Dengan Traveloka, ia dapat membantu kita untuk membandingkan harga-harga tiket penerbangan termasuk lah untuk book Singapore Airlines tickets.


Dengan adanya Singapore Airlines ini, masyarakat di Singapore mempunyai 62 destinasi menarik yang dapat di kunjungi di seluruh dunia dalam 35 negara yang terkenal sebagai negara tumpuan pelancong. Penawaran destinasi airline ini dapat dirasakan oleh pelancong dari Malaysia juga di atas faktor harga yang ditawarkan bagi memenuhi bajet melancong untuk semua lapisan masyarakat.
Antara negara-negara yang terkenal sebagai destinasi Singapore Airlines adalah
Benua Asia
Seperti yang kita tau, Asia merupakan salah satu benua yang kaya dengan destinasi pelancongan menarik dari segi seni budaya, senibina, keindahan panorama alam semula jadi serta tempat-tempat bersejarah. Jadi, ini adalah senarai negara yang sering menjadi tumpuan pelancong bagi benua Asia. China, Hong Kong, Malaysia, Indonesia, Japan, Phillipines, South Korea, Taiwan, Vietnam.
Benua Eropah
Tidak kurang juga mereka yang inginkan kelainan dari sudut pemandangan alam semulajadi, cultural dan tempat-tempat bersejarah di bahagian benua Eropah. Berikut adalah senarai negara yang sering menjadi pilihan pelancong. Turki, German, Italy, Spain, Rusia, New Zealand, France, Denmark, Greece dan beberapa lagi negara lain.
If you guys nak try flight yang lain pula, boleh juga pilih Cathay Pacific sebagai airlines untuk melancong. Cathay Pacific Airways merupakan satu syarikat penerbangan yang berpusat di Hong Kong. Pelbagai destinasi penerbangan yang ditawarkan oleh Cathay Pacific flight direct daripada Malaysia. Antara destinasi yang sering menjadi tumpuan pelancong daripada Malaysia adalah negara-negara di benua Asia, Eropah, Amerika dan Australia.

Nak jimat, guna je Traveloka as a platform to buy Cathay Pacific Tickets at discount prices. Untuk mendapatkan tawaran harga tiket yang lebih berbaloi, Aqma cadangkan untuk pilih flight Cathay Pacific bagi melancong ke negara-negara di benua Eropah dan Amerika. Ini kerana harga tiket penerbangan untuk melancong di benua Asia, airline ini masih mempunyai pesaing yang lebih banyak di mana yang airline yang lain adalah lebih murah. Berbanding dengan destinasi untuk ke Eropah, Cathay Pacific masih mampu menawarkan harga yang lebih murah dengan kemudahan tempat duduk yang selesa untuk jangka masa yang lama di dalam penerbangan. Antara negara di Eropah yang sering menjadi tumpuan pelancong ialah seperti Turki, German, Denmark, Italy, Perancis dan Spain. Tak sabarnya nak plan my trip to USA with Cathay Pacific !
Dengan adanya kedua-dua syarikat penerbangan ini di Malaysia, pelancong tempatan kini memiliki lebih banyak pilihan syarikat penerbangan dalam menawarkan harga yang berlainan bagi destinasi-destinasi menarik di seluruh dunia. Jadi, kekangan dari segi harga tiket penerbangan yang mahal untuk melancong tidak menjadi masalah bagi masyarakat di Malaysia jika ingin melancong ke luar ataupun di dalam negara.

Selain daripda itu, dapatkan lebih banyak harga promo bagi hotel penginapan di dalam dan di luar negara, Airport transfer, entrance ticket untuk kebanyakan tempat-tempat menarik di dalam dan luar negara serta tawaran harga yang lebih menarik bagi flight ticket melalui Traveloka Apps. Aqma yakin you guys dapat melancong bersama keluarga dengan rakan-rakan dengan kos bercuti yang masih di dalam bajet.
For me, bila travel jauh tu alang-alang naik lah flight yang selesa supaya tak penat or tak sakit badan. Nanti dah sampai destinasi dapat la enjoy puas2. 
Siapa nak ikut aqma naik Singapore Airlines and Cathay Pacific? :D
ahhh-jom !

Love,
A.Aqma
Post Comment
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...