Seriously Tak Sempat !

Wednesday, April 21, 2021

 Assalamualaikum and hi all :)


Semalam memang busy sangat-sangat sampai tak sempat langsung nak update blog. So qada' siang ni update 3rd posting for #23DaysBloggingChallenge . Huhuhu.


Bayangkan selama ni aqma memang ada kerja hakiki lepas tu tiba-tiba ada kerja ad-hoc + hakiki. Paling lawaknya my mum tanya "ada elaun ke buat kerja ad-hoc ni?" Jawapannya hanya ALLAH je lah yang balas. Taknak fikir jauh. In shaa ALLAH ada balasannya tu :)


So hari ni aqma cuti. Dapatlah rehatkan minda dan badan sikit. Tapi dalam cuti ni ada sebab which is nak merayau setelkan hal2 internet kat rumah and also teman my mum beli barang.


Honestly at one point, I feel blessed dapat kerja ad-hoc bebanyak ni sebab means orang percaya kita ada capability buat benda lain selain kerja hakiki. Even penat tapi kita syukur je sebab ALLAH masih takdirkan kita bekerja dan masuk gaji bulan2 without fail. Alhamdulillah syukur... Alhamdulillah..


Alhamdulillah dapat setelkan hal internet dengan cepat and mudah. Lepas tu aqma menggatal masuk duckstore. Hurmmmm...


Hasil tangkapan di dUCk store

After all it's our own happiness. Kita kena cari apa yang spark kita untuk kerja keras. Untuk aqma buat masa ni benda2 dUCk ni la yang buat aqma kerja kuat and nak capai income 5 angka monthly. In shaa ALLAH. 


Takda yang mustahil bila kita berusaha and percaya ALLAH je yang boleh balas apa2 usaha kita buat. Sebab ALLAH Ya Baari' Yang Maha Pengatur. Allah tahu apa aturan terbaik untuk hidup kita.


Korang kena tahu baju ni koyak tadi :/

Till then uols...

To be continued..

3 comments on "Seriously Tak Sempat !"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...